måndag 15 november 2010

köket!

Hej alla läsare!
Idag tänkte jag visa er mitt kök...
helst hade jag velat ha ett helt nytt kök men det får nog vänta ett x antal år, så innan vi flyttade in gjorde vi om det lite...


Såhär såg det ut från början.




och såhär fint blev det till slut.




Det vi har gjort är att vi först och främst tog ner överskåpet, vilket gjorde att köket blev mycket luftigare. Sen målade vi kaklet. Ja det går faktiskt, man använder en lackfärgsgrund först så att den "riktiga" färgen fastnar. vi målade även allt det bruna runt luckorna vitt.

Vi bytte handtagen på luckorna och köpte nya bänskivor. allt från Ikea.
sen tapetserade vi givetvis om också.

så med väldigt små medel och inte speciellt mycket pengar blev det ett helt nytt kök :)

Innan hade vi ett jättetråkigt köksbord från ikea men i helgen bytte vi ut det mot det här bordet.
vi fick det av min mamma och jag tycker det blev superbra och skönt med ett lite större bord!

Den här fina ljuslyktan har jag fått av mina kära mormor:)


 Igår firade vi fars dag! då fick pappa Daniel rosor av mig och Isak


Imorgon tänkte jag visa er mitt nyrenoverade badrum ;)

trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Så kul att få se lite för/efter-bilder från ert kök!
    Roligt med någon som inte bara river ut allt - utan fixar till det med små enkla medel och ändå får till det! Jättesnyggt blev det! Trappan blev ju också som ny! Vilken skillnad!
    Tack för titten hos mej!
    Lisa

    SvaraRadera